Kasutatud sõiduauto omamise kulu

2.0T bensiinimootoriga Volvo S80, aastast 2000

Kolm aastat tagasi ostis meie pere endale sõiduauto Volvo S80, väljalaskeaastaga 2000. Ostuotsuse tegemine käis üsna lihtsal meetodil. Mõtlesime, et võiks kulutada auto peale umbes 150 000 krooni. Siis vaatasime, et millise auto sellise raha eest osta saab. Mõistagi müügiportaalist otsides laiendad natukene otsingut, et saada ikka omast arust võimalikult väärt masin selles hinnaklassis.

Niisugusel viisil portaalist kuulutusi sirvides leidsimegi toona, et on mõistlik osta Volvo S80.

# Esimene argument enda veenmiseks – Eriti meeldis see auto seepärast, et olime üllatunud, et niisuguse raha eest võiks nii lukslikku autot üldse endale saada.

# Teine argument enda veenmiseks – Volvo ja võibolla S80 eriti, tänu oma suurusele, on turvaline auto. Standard turvavarustuses on mõlemad esimesed õhkpadjad, külgmised turvakardinad igale uksele, turvatalad ustes jne.

# Kolmas argument – auto on esimese 7 aasta jooksul suurema osa väärtuse langusest läbinud, nii et auto väärtus peaks edaspidi aeglaselt langema.

Niimoodi saigi see auto ära ostetud 2007 aasta maikuus.

3 kasutusaasta kokkuvõte

Auto ostuhind: 167 000 krooni
Tänane väärtus: 82 000 krooni
Amortiseerumine: 85 000 krooni

Läbitud kilomeetrid: 20 000 km
Keskmine kütusekulu: 12 l/100km
Keskmine kütuse hind: 15 krooni/liiter
Kulu kütusele: 36 000 krooni

Remondikulud: 10 600 krooni
Hoolduskulud: 9 500 krooni

Liikluskindlustus (3a): 4 200 krooni

Ülevaatus (2 korda): 1000 krooni

Omaniku vahetuse riigilõiv: 600 krooni

Finantseerimisallika intressid: 11 302 krooni
———————————————————————————
Reaalne auto omamise kulu 3 aasta eest: 158 200 krooni

Reaalne auto omamise kulu ühes kuus: 4 394 krooni
1 sõidukilomeetri hind: 7,9 krooni


Kokkuvõte

Esiteks tuleb tunnistada oma tehtud vigu ja tõdeda, et eksisime auto väärtuse jätkuva langemise osas rängalt. Auto eluaastatel 7-10, langes hind siiski veel 51%. Loomulikult tuleb siinkohal “süüdistada” ka majanduskriisi ja kõiki teisi peale iseenda, aga raha on ikka läinud meie pere taskust ja mitte kusagilt mujalt:)

Teiseks rängemaks kuluks on olnud intressid, mis on põhimõtteliselt ju kulu ainult selle eest, et tahsime sellist autot endale kohe, mida me endale rahaliselt välja osta ei suutnud. Jällegi väga tavaline käitumine keskmise eestlase puhul, aga kui raha läks sedakorda meie pere taskust, siis tundub kuidagi valusam jällegi, kui et teistel juhtub.

Kolmandaks võiks siiski norida ka selle otsuse üle, et kas ikka on vaja nii vähese läbisõidu jaoks sellist autot seisma osta. Muidugi võiks ju rohkem sõita, aga ega see kogukulu muidugi ei vähendaks, vaid suurendaks veelgi. Hind kilomeetri kohta oleks ainult soodsam tulnud.

Antud hetkel jääb minu silmis olukorra parandamiseks üle ainult üks võimalus – nüüd tuleb selle autoga sõita senikaua kuni ta muutub uunikumiks ja tema väärtus uuesti kasvama hakkab – siis pole kaotus olnud nii suur.

Auto ei ole ikka tarbeese – see on ju puhas luksus:) Mis sina arvad?

17 thoughts on “Kasutatud sõiduauto omamise kulu

  1. Ise just kirjutasin, et olen ka sarnasel viisil kahju kannatanud, minu kaotus oli sellevõrra väiksem, et auto oli palju odavamast hinnaklassist ja mõne aastakese vanem ka. Ka mina mõtlesin, et äkki ei peaks masinat müüma, sest kahju on suur ja võib-olla oleks mõistlik sellega edasi sõita. Siiski muutsin oma meelt, sest selle sõiduki pikemajalisem omamine oleks minu kulusid veelgi suurendanud, kuna ees olid ootamas mõned küllaltki kulukad remondid, mille eest maksmine ei tundunud mulle vastuvõetav, kuid isetegemine oleks olnud liialt vaevarikas ja aeganõudev. Uunikumiks saamiseni pidamine ei oleks kõne allagi tulnud, sest Opel oleks selle aja peale ammu laiali roostetanud. Volvo küll niimoodi ei roosteta, aga ma ei tahaks hästi uskuda, et viitsid selle masinaga nõnda kaua sõita, et selle hind uuesti tõusma hakkab. Selle ajal jooksul jõuaks ta Sulle veel palju uusi kulusid tekitada.
    Minu otsus oli oma sõiduk ära müüa ja seda ma ka tegin. Otsuse hind oli see, et vabanenud raha eest sain asemele palju vähemluksusliku sõiduvahendi. Aga ajab asja seegi ära. Pealgi auto ei peagi olema väga hea. Eriti saab seda siis öelda, kui oma ellu on avastatud ka muid huvitavaid väljundeid. Hetkel julgen küll öelda, et nüüd on auto muutnud minu jaoks harilikuks tarbeesemeks, millest ma hoolin ja mõtlen mitte rohkem kui sellest veekeetjast, millega ma omale igapäevaselt teevett keedan 🙂

  2. Auto on igal juhul kulu ja luksus on lihtsalt suurem kulu.
    Oleks te ostnud väikse junni, oleks kulud väiksemad ja km hind väiksem, aga mugavus? See ju maksab, nagu öeldakse.

    Kõige optimaalsemat teed tegelike vajaduste ja võimaluste vahel on raske valida, seega võib end lohutada alati tõdemusega – raha tuleb ja läheb niikuinii 😉

  3. Minul on Saab 9-3, 2,2 l turbodiisel, sama aasta masin. Olen seda nüüdseks juba 5 aastat pidanud.

    Ligikaudselt sarnane hinnang:
    Ostuhind: 120 000
    Hetkeväärtus: ca 50 000
    Amort: 70 000

    Läbisõit minu käes: 140 000
    Keskmine kütusekulu: 8 l/100 km
    Keskmine kütusehind: 15 kr/l
    Kulu: 168 000

    Remondikulu: ca 60 000
    Hooldus: ca 15 000
    Ülevaatus: ca 1500
    Kindlustus: ca 5000
    Intresse ei mäleta ja vaadata ei viitsi.

    Kokku sain 5 aasta eest ca 320 000 (natuke ümmardades, tegelikud kulud võivad pisut kõrgemad olla sest kõike ei mäleta).

    Kulu kuus: 5333
    Kilomeetri hind: 2,28 kr

    Kuna auto on pisem ja väksema kütusekuluga, läbisõit suht korralik, siis km hind on oluliselt odavam, kulu kuus palju suurem ei ole kui sinul. Kuludes moodustavad kütus ja remont tänu suuremale läbisõidule ka oluliselt suurema osa.

  4. Võrdluseks ka ühe odavama auto kulud – Opel Astra F 60kW TDS, 97a
    Ostetud enamvähem täpselt 3a tagasi.

    Ostuhind: 35000
    Hetkeväärtus: 19000
    Amortisatsioon: 16000 (ca 15% aastas)

    Läbisõit minu käes: 98000km
    Keskmine kütusekulu: 5,5L/100km
    Keskmine kütusehind: 13,8EEK/L
    Kütusekulu kokku: 75000EEK

    Remondikulu koos kindlustustega: 47000EEK
    Intressid puuduvad.

    Autole tehtud kulutused kokku: 140000EEK

    1km hind: 1,42EEK/km

    Väikeauto omamise rõõmud ja mured – väga odav ülalpidamine, natuke kitsas, kesine turvavarustus.

    Olen teinud ka varuosade maksumuse kalkulatsioonid potensiaalsete tulevaste autode kohta võttes arvesse ca 30 enim vaja mineva varuosa hinna. Võrdluses on 10 autot ning kui Astra F võtta võrdlusbaasiks siis näit. 2001-… V70 D5 on 93% kallimate varuosadega. Samas 2003-… Avensis D4D kõigest 42% kallim. Mõne aja pärast kirjeldan pikemalt oma võrdlusest kuna nii mõnigi huvitav asi paistis silma.

  5. Huvitav tähelepanek, et nii minu enda, kirjatüki autori kui eelmise kommenteerija auto aastane amortisatsioon on umbes 15-17%. Varem olin arvamusel, et uuematel autodel on see pigem suurem.

  6. Mario, anna kindlasti teada kui selle võrdluse avaldad kusagil – väga huvitav oleks lugeda.

  7. 5+
    Väga hea lugu ja head kommentaarid, jälle parem pilt asjadest mis elus esinevad.

  8. @Mario – hea on tõdeda, et ka reaalsuses peavad sinu arvutused enam-vähem paika. Mul on 1998. aasta Avensis 2.0 bensiin ja isegi keevitades sel aastal 6 kEEK eest roosteauku ja tehes keskmiselt kord aastas sildadele mingit kolksuremonti, on kogu remondi kulu siiski ca 0.50 kr/km!

    Üldiselt peab aga kiitma fortuunat ilmselt, et mulle trehvas nii hea auto. Vahepeal pidasin küll müügiplaane, et pisut uuemat ja vähem lagunevamat soetada, kuid siis arvutasin välja, et uue auto keskmine kütusekulu peaks olema ca 3 l väiksem, et vahetus ära tasuks.

    Minu arvutused siis:
    Auto: Toyota Avensis 2.0 Linea Sol 94 kW 1998
    Ostetud: 4 aastat tagasi
    Auto ostuhind: 80 000 krooni
    Tänane väärtus: 55 000 krooni (ümardatud tugevasti alla)
    Amortiseerumine: 25 000 krooni (~7.3% aastas)

    Läbitud kilomeetrid: 60 000 km
    Keskmine kütusekulu: 8,4 l/100km
    Keskmine kütuse hind: 15 krooni/liiter
    Kulu kütusele: 75 600 krooni

    Remondikulud: 13 000 krooni
    Hoolduskulud (koos kuluvahenditega, nt kojamehed): 11 500 krooni

    Liikluskindlustus (4a, esimene auto ;-): 12 377 krooni

    Ülevaatus (2 korda): 1000 krooni

    Omaniku vahetuse riigilõiv: 600 krooni

    Finantseerimisallika intressid: mingid olid, kuid maksin laenu varem tagasi. Täpselt ei mäleta.
    ———————————————————————————
    Reaalne auto omamise kulu 4 aasta eest: 139 077 krooni

    Reaalne auto omamise kulu ühes kuus: 11 589 krooni
    1 sõidukilomeetri hind: 2,31 krooni

    Kilomeetri hind pole paha ja bussiga ei saaks odavamalt, kuid eks see kindlustus oli kallis tõesti, kuid läheb järjest odavamaks ja kui järgmiseks võtaks diisli, siis sama väändemomendi saab oluliselt väiksema võimsusega, mistõttu ka kindlustusmakse läheb alla 😉

    Laas

  9. Heh – varahommikul ei maksa ikka matemaatikat teha. Vaatasin, et kuidagi ikkagi väga suur igakuine kulu tuli ja siis taipasin, et ma jagasin kogu summa ainult ühe aasta peale :-p

    Kui sinna juurde lisada ka 12 kEEK kaskot, mis esimesel kahel aastal laenu tõttu oli ja siis korrektselt 4 aasta peale jagada, tuleb igakuine kulutus:
    3150 krooni.

    Palju mõistlikum.
    Laas

  10. Kuigi mu praegune auto on alles 5 kuud minu käes, tahan ka ülevaadet teha, sest teised kõik teevad.

    Võtsin siis kokku hoopis eelmise, minu elu kõige suuremat hinnalangust näinud auto ülalpidamiskulud.

    Ühtlasi olgu öeldud, et kuigi tööandja teatud kulusid kompenseerib, tegin ülevaate nii, nagu oleksin ise kogu kulu kandnud, sest muidu ei oleks tabel võrdluse mõttes esindav.

    Auto: VW Passat Variant 1,9 TDI, 1999.

    1 kasutusaasta kokkuvõte:
    Auto ostuhind: 78 700
    Müügiväärtus: 62 000
    Amortiseerumine: 16 700 krooni

    Läbitud kilomeetrid: 30 000 km
    Keskmine kütusekulu: 6 l/100km
    Keskmine kütuse hind: 15 krooni/liiter
    Kulu kütusele: 27 000 krooni

    Remondikulud: 8 499 krooni (sh esiklaasivahetus)
    Hoolduskulud: 10 318 krooni (sh 6 919 kr autopesu)
    Parklatasu: 4 560 krooni

    Liikluskindlustus (1a): 1 203 krooni
    Ülevaatus (1 kord): 525 krooni
    Esmane registreerimine: 1 600 krooni

    Reaalne auto omamise kulu 1 aasta eest: 70 405 krooni
    Reaalne auto omamise kulu ühes kuus: 5 868 krooni
    1 sõidukilomeetri hind: 2,35 krooni

    Autopesule võiks vähem kulutada. Tasub meeles pidada, et kui näiteks maja ehitada, vähenevad püsikulud parklatasude võrra:P

  11. Ehhehh…. Tauno, sinu auto pesulakulu on küll kõrgemast liigast:)
    PS: Oma maja juurde võiksid sa ju pesula ka ehitada?:)

  12. Oleks vaja küll ja tegelikult on see ka plaanis. Mitte otseselt pesula, aga plaaditud põranda ja seintega garaažikoht koos korraliku kanalisatsiooniga, kus saaks survepesuriga möllata..

  13. Väga hea ülevaade tõesti. Siit võib tunduda tõesti, et auto on luksusese, kuid ka endiselt igapäevane tarbeese, kui vaadata autoliiklejate rohkust.
    Aga põnev, peab ka oma ülevaate koostama 🙂

  14. Pingback-viide: vectra, tuning, forum

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga